2009-11-10
 14:24:21

jag ville sätta mig under bordet och försvinna

Igår när vi var och åt middag hos mina svärföräldrar så var det riktigt trevligt fram tills det att vi började prata om att byta efternamn,jag var helt hundra på att vi hade berättat för dom att både jag och Peter byter efternamn.
men det hade vi tydligen inte gjort,dom trodde nog att vi skulle gifta oss och att båda behöll våra efternamn eller att jag skulle ta Peter´s efternamn.
men så iaf så berättade vi vad vi skulle ta för efternamn och peter´s mamma blev helt förskräckt hon tyckte det var jätte jobbigt att Peter skulle byta efternamn och vårat nya tyckte hon var jättefult!

Det kändes som att det var mitt fel fast att Peter vill byta efternamn och bestämde det vi ska heta..
men den blicken jag fick var inte svår att läsa..VAD HAR DU GJORT??jag är helt hundra på att hon tror att jag bestämt allt själv...

usch.

något roligare nu då
igår hittade jag min klänning,känns så skönt så nu behöver jag inte tänka på den längre!!


mira
PUBLICERAT: 2009-11-10, 16:37:38 | URL: http://perhede.blogg.se/

Jag vet, jag älskar att sova på mage! Konstig pojke man har =)



Va jobbigt med en sådan reaktion. Hon kanske ändrar sej när hon fått tid att vänja sej vid det.. I vilket fall så är det ju ERAT namn o så länge ni gillar det så är det bara för alla andra att gilla läget.


Johanna
PUBLICERAT: 2009-11-10, 19:45:21 | URL: http://dolk.blogg.se/

Spännande med nytt namn, det visste inte jag.



Och jättekul att du hittat klänningen.



Jag började med inbjudningarna idag. Kram!


Evelina
PUBLICERAT: 2009-11-10, 21:39:40 | URL: http://ieeh.blogg.se/

Du kommer att bli strålande vacker i den klänningen.:)



Hoppas att din kära svärmor kommer på bättre tankar snart och tänker över det hon sagt, för det var inte det minsta trevligt!


Issa
PUBLICERAT: 2009-11-10, 22:58:01 | URL: http://vintagebruttan.blogg.se/

Oj då.. Vad ska ni heta i efternamn?


Issa
PUBLICERAT: 2009-11-11, 07:45:53 | URL: http://vintagebruttan.blogg.se/

Jaha. :) De var ju jätte fint!


Jossan
PUBLICERAT: 2009-12-21, 15:57:58

Det är inte bra att byta efternamn. Familjen är det viktigaste man har i livet och det enda som betyder något egentligen.

Du kommer ångra dej, om du inte känner ånger så betyder det bara familjen inte betyder så mycket för dej heller. Tråkigt men sant.


Kusinvitamin Tina
PUBLICERAT: 2010-07-12, 22:48:38

Jag måste bara tillägga att Frederiksen är finare än Hovland. Även Westerlund är finare än Hovland! Förlåt Peter, men sant! ;) Säger man Hovland så tänker jag på Kovland eller ett Kålhuvud. Inte så värst charmerande...=/



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: